Yoga in Rotterdam bij Bodhi

Zoek je een rustpunt in de hectiek van het dagelijks leven?

Heb je last van stress, slapeloosheid of rugklachten? Wil je beter leren ontspannen? Of wil je meer in contact komen met je lichaam?

Dan kun je bij ons terecht voor yoga in Rotterdam of voor  yogalessen online. In het dagelijks leven zijn we vaak vooral gericht op de buitenwereld. Ontdek hoe yoga jou leert om het tegenovergestelde te doen: je aandacht weer naar binnen richten, en thuis komen bij jezelf.

Yoga MIndfulness Organisaties
Juist nu

Wat is yoga?

Yoga bestaat al duizenden jaren, maar is op dit moment weer actueler dan ooit. Yoga is van oudsher de persoonlijke weg tot bewustwording.

Door je aandacht te verbinden met je lichaam en je adem word je je bewust van wat het lichaam je laat voelen, van je emoties en van je gedachten. Door je aandacht naar binnen te richten, merk je dat je ontspant en dat het denken steeds rustiger wordt. Je leert de patronen te doorzien die je belemmeren te zijn wie je werkelijk bent. En daar vrij van te worden.
Je komt thuis in jezelf.

Effecten van yoga

  • Door fysieke en mentale spanning los te laten, voel je je energieker & kalmer.
  • Je ontwikkelt je lichaamsbewustzijn en leert beter voelen hoe het met je gaat.
  • Beter aanvoelen en respecteren van je grenzen zowel fysiek als mentaal.
  • Wat je op de mat leert, sijpelt door in het dagelijks leven.
  • Yoga ondersteunt je algehele gezondheid en het immuunsysteem.

Kortom: yoga helpt je om bewuster en meer ontspannen in het leven te staan

Even iets anders..

Corona Maatregelen bij Centrum Bodhi

Binnen de geldende coronamaatregelen is Bodhi momenteel alleen online geopend. Dat betekent dat al onze lessen momenteel enkel online gegeven worden. Zodra bekend is wanneer we de deuren weer mogen openen, laten we dat natuurlijk weten.

Lesrooster

Yoga in Rotterdam & online

Wil je je opgeven voor onze yogalessen? Of een proefles volgen? Wees van harte welkom! Meld je aan voor een les yoga in Rotterdam in onze ruime studio. Of boek een online yogales. Het lesrooster vind je hieronder.

Eerst een keer een les yoga proberen? Voor €17,- kun je een proefles volgen (een 2e proefles binnen 7 dagen is gratis).

tarieven

Abonnement of lessenkaart?

Wil je de wekelijkse lessen uit het lesrooster volgen? Daarvoor kun je bij ons een abonnement of een lessenkaart afnemen. Je kunt zelf vrij kiezen voor welk type yoga je je opgeeft.

Alleen voor restorative yoga en zwangerschapsyoga gelden andere tarieven.

Wil je minder regelmatig lessen bij ons volgen? Dan is de Bodhi lessenkaart een goede optie.

Proefles Yoga

  • Deelname aan 1 les (groepsles of online)
  • 2e binnen 1 week gratis
  • Eenmalig te kopen
€17

Losse les

  • Deelname aan 1 les (groepsles of online)
  • Alleen toegang tot de geboekte les.
€17

5 lessen kaart

  • Deelname aan 5 lessen (groepsles of online)
  • 3 maanden geldig
€75

10 lessen kaart

  • Deelname aan 10 lessen (groepsles of online)
  • 3 maanden geldig
€135

Yogales cadeau doen?

aanbod

Welke yoga past bij jou?

Voor iedereen is een ander type yoga meer passend. Dat is o.a. afhankelijk van je lichaam en persoonlijkheid. Daarom geven we bij Bodhi verschillende soorten lessen yoga in Rotterdam en online. Kies hieronder je yoga soort om meer te weten te komen.

Hatha yoga
Klassiek

Hatha Yoga

Hatha yoga is de fysieke ingang om je aandacht naar binnen te richten. In hatha yoga zoek je naar het juiste evenwicht tussen tegengestelde krachten: inspanning-ontspanning, kracht-souplesse, in- en uitademing, binnen- en buitenwereld, zwaar-licht.

Verder lezen...

Hatha yoga is de klassieke vorm van yoga en wordt al duizenden jaren beoefend. Het komt voort uit de tantrische traditie, die als uitgangspunt heeft dat alles met elkaar verbonden is.

Het idee is dat het hele universum in jezelf leeft en dat je tegelijkertijd een klein deel van het grote geheel bent. Veel vormen van yoga die je tegenwoordig tegenkomt, zoals kundalini yoga en yin yoga, zijn voortgekomen uit hatha yoga.

De lessen bestaan uit lichaamsoefeningen, adembeheersing, ontspanningsoefeningen en meditatie. Alle bewegingsmogelijkheden van het lichaam en specifiek van de wervelkolom komen aan bod. De oefeningen brengen souplesse en kracht in het fysieke lichaam. Ook hebben ze een gunstig effect op de adem (levensenergie), je emoties, je bewustzijn en je energieniveau. Door met je aandacht naar binnen te gaan, in verbinding met de adem, wordt het denken kalm en voel je je ontspannen en energiek.

Stress relief hatha yoga
Verademing

Stress Relief Hatha Yoga

Stress Relief hatha yoga is een milde, aandachtige yogales. Deze yogales is een verademing in het snelle dagelijks leven waarin je continu met prikkels te maken krijgt. In de les komen staande, zittende en liggende oefeningen aan bod.

Verder lezen...

Eerst voeren we de oefeningen dynamisch uit. Daarmee bereid je je voor op de uiteindelijke statische houding, waarin je wat langer verblijft.

Vanuit zachtheid en acceptatie verken je jouw mogelijkheden. Daarbij leer je eventuele weerstand of fysieke beperkingen mindful te aanvaarden en erin te ontspannen.

In elke pose zoek je de balans tussen ontspanning en kracht, en tussen doen en niet-doen. Zowel op fysiek niveau (lichaam) als emotioneel (voelen) en geestelijk (bewustzijn). De adem is de dragende kracht van elke beweging. De focus op de adem brengt een meditatieve aandacht die leidt tot verstilling.

Hatha yoga
avondyoga

Hatha Yoga Chandra

Chandra yoga is een rustige, ingetogen vorm van hatha yoga waarbij je de aandacht naar binnen richt en de stilte in jezelf zoekt. ‘Chandra’ betekent ‘maan’ in het Sanskriet en staat voor de maankwaliteiten in onszelf: verkoeling, verstilling en naar binnen gericht.

Verder lezen...

Dat is dan ook waar de focus op ligt bij deze yogavorm. Hatha yoga Chandra beoefen je ’s avonds, omdat hij goed past bij de overgang van dag naar nacht.

Een Chandra-les bij Bodhi bestaat uit asana’s (lichaamshoudingen), ademoefening, soms mantra’s en altijd meditatie.

Je voert vooral zittende en liggende houdingen uit met een ontspannen concentratie. Dit helpt je om je aandacht naar binnen te richten en de dag ontspannen af te sluiten. Daardoor kun je beter slapen, je beter concentreren en de volgende dag uitgerust opstaan.

Hatha yoga
ochtendyoga

Hatha Yoga Surya

Een hatha yoga Surya-les is een activerende yogales met meditatie, mantra (klank), ademoefeningen en fysieke (activerende) oefeningen. Als je de dag zo begint, ervaar je meer rust, ontspanning en balans door de dag heen. ‘Surya’ betekent ‘zon’, in het Sanskriet.

Verder lezen...

De zon staat voor activerende energie, en voor het licht en het vuur van de zon die je ook in jezelf kunt ervaren.

Hatha yoga Surya beoefen je in de vroege ochtend, als de natuur stil is, de energie om je heen subtiel en licht, en het ook in jezelf stil en licht is. Het maakt dat je de dag begint in verbinding met jezelf.

Bij de oefeningen is de adem steeds de dragende kracht. De adem zorgt ervoor dat lichaam en geest samenvallen en dat het rustig en stil wordt van binnen.

Yoga 55+ Rotterdam
soepele gewrichten

Hatha Yoga voor 55+

De yogales voor 55-plussers is een rustige yogales met veel aandacht voor de beweeglijkheid van de gewrichten. Yoga helpt je om soepeler te bewegen en je energie vrijer te laten stromen. Ook vergroten de oefeningen je kracht en vitaliteit, en maken ze je lichaam en geest soepel en veerkrachtig.

Verder lezen...

De adem begeleidt alle oefeningen en brengt de aandacht naar binnen, waardoor je je bewust wordt van jezelf: van je lichaam, je gevoelens en je gedachten en hoe die drie samen één geheel vormen. Inspanning wordt afgewisseld met ontspanning. Kracht wordt afgewisseld met souplesse. En beweging met rust.

Deze les is speciaal bedoeld voor 55-plussers. De les sluit aan op het veranderende bewustzijn (acceptatie van wat is, loslaten, en inzicht in de persoonlijke betekenis van het leven) en ook op de veranderende bewegingsmogelijkheden van je lichaam naarmate je ouder wordt.

Waar nodig kunnen we tijdens de les een stoel of andere hulpmiddelen gebruiken. Het is wel belangrijk dat je kunt traplopen, want de zaal is alleen via een trap bereikbaar.

De groepsles is ook vanuit huis online te volgen via de livestream (binnen 7 dagen te bekijken).

Hatha yoga
energie!

Kundalini Yoga

Kundalini Yoga is een krachtige en actieve yogavorm met veel aandacht voor de wervelkolom. Deze yogavorm is activerend en energiek en maakt je vrolijk. ‘Kundalini’ staat voor de energie die sluimerend aanwezig is aan de basis van de wervelkolom. Kundalini yoga is bedoeld om deze energie te doen ontwaken.

Verder lezen...

Dat doe je door je te verbinden met de diepste essentie van wie je bent.

Bij deze yogavorm komen veel verschillende oefenreeksen (kriya’s) kijken. Zo is de ene kriya erop gericht het immuunsysteem te stimuleren, terwijl een andere kriya juist bedoeld is om tot een diepe meditatie te komen. Elke les is anders, maar de lessen hebben wel steeds een vaste structuur: intunen, pranayama, warm-up, kriya, lange ontspanning, meditatie en afsluiting.

Hatha yoga
rustig

Yin Yoga

Yin yoga is een rustige, aandachtige vorm van yoga. Kenmerkend is dat we houdingen langer vasthouden (3 a 5 minuten), waardoor je meer tijd hebt om je grenzen te verkennen en te verleggen.

Verder lezen...

Yin-houdingen voer je ‘passief’ uit, maar dat maakt de houdingen niet minder intensief. Doordat yin yoga het bindweefsel stimuleert, ontstaat er meer ruimte in het lichaam, vooral in het bekkengebied en de wervelkolom. De energie gaat weer stromen.

Je gebruikt je lichaam niet om in een houding te komen, maar je gebruikt de houding om je lichaam beter te voelen. Daarbij verstil je, ben je bewust in het moment, en observeer je eventuele weerstand of gedachten om zo tot een innerlijke balans te komen.

Stress relief hatha yoga
fysiek

Pilates

Een pilatesles is een inspannende ontspanningsles. Verwacht fysieke oefeningen die je helpen om je houding, coördinatie, balans, kracht en flexibiliteit te verbeteren.

Verder lezen...

De fysieke oefeningen versterken de ‘core’-spieren, vooral bij je rug en buik. Zo krijg je een sterke en soepele wervelkolom, een plattere buik en een betere lichaamshouding.

Pilates is een voor iedereen toegankelijke bewegingsmethode. Ooit ontstaan als revalidatieprogramma voor oorlogsveteranen tijdens de Eerste Wereldoorlog. Het uitgangspunt is, net als bij yoga, dat de geestelijke en lichamelijke gezondheid nauw met elkaar verweven zijn.

cursussen

Yoga cursussen

Zwangerschapsyoga
Cursus

Zwangerschapsyoga

Zwangerschapsyoga is een speciale vorm van hatha yoga voor zwangere vrouwen. Ontspanning staat daarbij voorop.

Door te ontspannen word je je bewust van jezelf en van wat je lichaam nodig heeft tijdens de zwangerschap en bevalling. Je krijgt vertrouwen in de eigen wijsheid van je lichaam.

Je leert bijvoorbeeld ontspannen, je energie verdelen en omgaan met ongemak en vermoeidheid. Dat doen we aan de hand van adem-, aandachts- en ontspanningsoefeningen. Ook komen diverse baarhoudingen aan bod.

Zwangerschapsyoga is een doorlopende cursus. Deze staat los van het wekelijkse lesrooster. 
Hatha yoga Chandra
8-weekse Cursus

Restorative Yoga: herstel-yoga

Restorative yoga is een zachte, meditatieve yogavorm die nauwelijks inspanning van je vraagt. Deze vorm van yoga herstelt je lichaam als je last hebt van de gevolgen van dagelijkse stress.

Restorative yoga is geschikt bij spanningsklachten, oververmoeidheid, burn-out, overgangsklachten of hormonale disbalans. Ook als je herstelt van een blessure of een ziekte, is dit een passende yogavorm.

In liggende en zittende yogaposes wordt je lichaam ondersteund door kussens, bolsters en dekens. Daarbij verblijf je steeds langere tijd in een pose (soms wel 15 minuten). Op die manier word je uitgenodigd om los te laten en diep te ontspannen

Restorative yoga staat los van het wekelijkse lesrooster.

persoonlijk

1-op-1 Yoga Begeleiding

Gaat je voorkeur uit naar persoonlijke yogabegeleiding?

In een persoonlijk yogatraject bieden we je graag 1-op-1-begeleiding die specifiek past bij jouw behoeften. Daarbij maken we gebruik van yoga-oefeningen, maar ook o.a. adembegeleiding, meditatie en mindfulness kunnen onderdeel uitmaken van jouw traject.

Pilates Rotterdam
privé groep

Yoga met je eigen groep?

Beoefen je yoga graag met een kleine groep? Ook dat kan in onze yogastudio in Rotterdam. In principe kunnen we alle lessen van ons lesrooster voor yoga in Rotterdam ook voor een kleine groep aanbieden. Daarbij kun je je voorkeur doorgeven voor een bepaalde les of docent.

  • Een les duurt 75 minuten. Voor een groep van 3-5 personen betaal je €100 per les.
  • Bij 6-8 personen betaal je €150 per les.
  • De lessen voor kleine groepen zijn alleen te boeken per 3 lessen.

Wil je hier meer over weten? Neem contact op!

Wat zeggen anderen?

aan de slag

Ook een yogales volgen?

Wil jij ook weer tot jezelf komen en diepe ontspanning ervaren? Je bent van harte welkom bij onze lessen yoga in Rotterdam of online. Reserveer jouw (proef)les online. Of koop direct een abonnement of leskaart. We zien je graag binnenkort!